JHS-student: ik heb jóúw mening nodig [en win een prijs!]

video collegeBeste (‘Dé beste’ bedoel ik eigenlijk, natuurlijk) student, ik wil je iets vragen. Reageren mag op Facebook, Twitter of onder dit verhaal. Ik had het met de dames graag gehad over shoppen en met de heren over voetbal, maar daar word ik niet voor betaald. Nee, het heeft te maken met de lessen, het huiswerk en de voorbereiding. Maar je kunt er wel een prijs mee winnen!

Even tussendoor, collega’s en anderen met een mening, jullie zijn uiteraard ook welkom in de discussie!

Ik zal je de didactische termen en onderwijskundige theorieën als flipping the classroom besparen, maar je gewoon concreet een vraag stellen. Stel, voor vakken als Juridische Schrijfvaardigheden, Argumenteren of Formuleren komen korte filmpjes op YouTube te staan, met daarin door een der docenten uitgelegd wat een verbindende uitspraak is, wat er in de eerste alinea van een adviesbrief hoort, of wat de meest gemaakte formuleerfouten zijn.

Een collega heeft eerder een filmpje opgenomen voor het vak JSV II over de opbouw van een rapport (zie ook op Blackboard ).  Wat vind jij daar van? Handig, nutteloos, bruikbaar of onpraktisch? Zou het (denk je) een reden zijn om wel of niet naar een les te komen? Ga je er gebruik van maken?

Ik kan uiteraard zelf een aantal voor- en nadelen noemen (kijken wanneer het jou uitkomt, in de les meer tijd om echt te oefenen en te werken, minder reden om naar de les te komen), maar dat ga ik hier niet doen. Eh, juist. Ik ben benieuwd naar jouw mening.

Dus ga als digitaal wonder eens een stap verder dan je gigantisch drukke klassenwhatsapp, de bijzonder boeiende Facebookpagina van je vriend(innet)je, je selfies of je enorm interessante Twittergesprek met die vriendin die je ook ‘in real life’ had kunnen spreken, en ga de digitale discussie aan met deze docent!

Ik ben benieuwd wat jouw studentikoze mening over dit onderwerp is, en wie weet leidt het nog ergens toe!

Alvast bedankt!

Oh, en de prijs? Groeten van Michael voor iedereen, en een appelflap voor de beste/leukste/bruikbaarste reactie, gekozen door een vakkundige eenmansjury!

Michael is docent aan de Juridische Hogeschool en schrijft over zijn ervaringen als docent en wat daar in de verste verte mee te maken heeft. Deze en meer blogs verschijnen ook op de blogpagina van de Juridische Hogeschool.

 

Afbeelding: © Flickr.com / Racum

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *