Ode aan (R)edmond de ICTechneut

Edmond“(0885*-)77119 Fontys alarmcentrale. U wilt vast, net zoals iedereen die het alarmnummer belt, spreken met Edmond. Of is er een ander probleem, zoals een brand, gebroken student of koffie op de vloer?”
“Ja hallo, met mij. Ik wil graag Edmond spreken.”
“Dag mij. Momentje, ik ga je doorverbinden!”

Het lijkt nu wellicht of ik bel met een geheime NSA-telefoon die ergens in het lokaal verstopt is, maar ik gebruik gewoon mijn mobiele telefoon. Ik mag dat namelijk wél tijdens de les. Bovendien, naar de mediatheek lopen is voor studenten, daar begin ik niet meer aan. Voor je het weet word je opgehouden door een koffieautomaat. Maar ik dwaal af.

“Halloootjes, hier Redmond de ICTechneut, met de R van redder in nood en de t van ICTechneut.”
“Ha Redmond, ik heb je zeer dringend en met spoed nodig in M103.”
“Ik ben al onderweg.”

Terwijl ik mijn gesprek nog aan het afronden ben, vliegt de Superman, Batman én Spiderman ineens het lokaal in. Niet door het raam of plafond, maar gewoon door de deur na netjes aangeklopt te hebben. Hij is zo gewoon gewoon gebleven, ondanks alle roem.

Doodse stilte overheerst terwijl 57 ogen (28 paar en een eenoog) toekijken. Zo’n held komt immers niet elke dag je les binnenstormen. Alhoewel ik het beklemmende gevoel heb dat hij toch best vaak mijn lessen moet redden. En als hij dan weer weg is, gaat het de rest van de les alleen nog maar over de verrichte heldendaad. En die held ben ik dan natuurlijk niet.

“Vertel, wat is er aan de hand?”
“Mijn pointer werkt niet / de beamer werkt niet / de muis werkt niet / het smartboard werkt niet / het geluid werkt niet / het werkt niet / niets werkt.”*

Redmond kijkt, lacht, en nog geen minuut later werkt alles weer. Ode aan een held.

* Doorhalen wat niet van toepassing is. Meerdere antwoorden mogelijk.

 

Deze column is ook verschenen op de website van de Juridische Hogeschool Avans-Fontys

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *